Mechelen Tweedaagse

3 lessen dat we geleerd hebben op onze Finplexclub tweedaagse

LinkedIn
Facebook
Twitter

Vorige week verzamelden een kleine 20 kantoren in Mechelen waar we met de Finplexclub een tweedaagse gaven rond visie en missie enerzijds en rond prijszetting anderzijds. Het werd een tweedaagse met heel wat inzichten waarbij we er drie willen delen.

Is jouw kantoor uniek?

Wanneer er rond missie en visie gewerkt werd, merkten we al heel snel dat elk kantoor (groot of klein) zeer uniek is. Het ene kantoor focust op structuur en verbreding, terwijl het andere kantoor zich echt focust op persoonlijk contact.

Nog een ander kantoor trekt dan weer volledig de digitalisatie kaart. En toch merk je dat heel weinig kantoren dat unieke uitspelen naar potentiële nieuwe klanten én medewerkers.

Wij zijn ervan overtuigd dat heel wat kantoren in de komende weken hun website op basis van hun sterktes zullen aanpassen!

Sales(techniek) is misschien wel het bekijken waard

Met Michael Humblet kwam een doorwinterende sales spreken. Sales is toch helemaal niet nodig in de accountancy sector? Want 85% van de deals worden gewonnen door de kantoren, terwijl dit in andere sectoren op 15% ligt.

Het algemene inzicht was wel dat deze ratio dus vermoedelijk te hoog is en dat écht iedereen zijn of haar prijzen moet aanpassen. Daarnaast werd ook de “illusie” van keuze toegelicht: een klant wil het gevoel hebben dat hij/zij kan kiezen tussen opties. Dit geldt voor offertes maar gaat duidelijk veel verder dan dat.

Contentgeneratie was misschien wel wat het verst uit de comfortzone van kantoren ligt, maar waar volgens de aangetoonde studies wel degelijk een gigantisch potentieel ligt voor kantoren. Genereren jullie al content voor jullie klanten?

Prijszetting moeten we samen aanpakken

Forfait is de way forward, dat was wel degelijk de conclusie van zowat alle kantoren. Maar hoe begin je hier aan? Wij gaven de nodige handvaten met Finplex. Wij geloven in verschillende modellen, waarbij we telkens naar verschillende studies verwezen.

Dé vraag was wel: zou het niet mooi zijn als er een vanuit Finplex open gecommuniceerd wordt naar de sector wat de prijzen dan wel moeten zijn: en die oproep gaan wij met twee handen grijpen! Meer hierover binnenkort!

Wil jij trouwens ook deel uitmaken van onze Finplexclub en ook met jouw collega’s sparren? Schrijf je vandaag nog in via www.finplex.be/finplexlclub want maandelijks doen wij dit soort sessies. Online en/of Offline!

On Key

Related Posts

Mechelen Tweedaagse

3 lessen dat we geleerd hebben op onze Finplexclub tweedaagse

Vorige week verzamelden een kleine 20 kantoren in Mechelen waar we met de Finplexclub een tweedaagse gaven rond visie en missie enerzijds en rond prijszetting anderzijds. Het werd een tweedaagse met heel wat inzichten waarbij we er drie willen delen. Is jouw kantoor uniek? Wanneer er rond missie en visie gewerkt werd, merkten we al

Btw nummers in bulk controleren

We kregen nu al via verschillende vragen of er een tool bestaat om BTW nummers in bulk te controleren op hun correctheid voor bijvoorbeeld BTW listings van klanten. Wij vonden deze tool: https://software.allemaaldigitaal.be/batchVies

digitaliseren

3 tips om jouw kantoor/bedrijf verder op de digitale kaart te zetten

Al meer dan 200 bedrijven en kantoren stonden we met Finplex ondertussen bij in hun zoektocht naar de beste tools of als klankbord in hun verdere digitalisering. Uit deze ervaring zijn hier enkele dingen die we hebben geleerd. Deze week gaan we het even highlevel bekijken hoe jij deze kan toepassen in jouw organisatie. Welke

5 opvallende inzichten rond klantenwerving van accountantskantoren

Met een 25tal leden zijn we ondertussen al bij de Finplexclub. Kantoren die samen willen sparren met elkaar over de uitdagingen waar we met zijn allen voor staan. Een van die uitdagingen is: hoe trek je de beste klanten aan én hoe pak je de onboarding van nieuwe klanten het beste aan? Bothive deed een